Dit is de plek waar ik mijn gedachten laat gaan over wat anderen geschreven hebben. Voor mijn eigen werk klik op: Dichtsels van Jan Lubbelinkhof

dinsdag 19 juli 2011

Ava


Mijn nieuwe Ava:
is een van mijn meest in het oog springende tattoos. Erg persoonlijk zoals mijn andere dat ook zijn maar niet zo duidelijk voor de meeste mensen. Ik zal proberen uit te leggen wat de betekenis van deze tattoo is.
Hij bestaat uit twee Ghanese adinkra tekens, die ik heb samengevoegd als een soort levensboom.
De bovenste is de Sesa Woruban met als betekenis:Ik zal mijn leven veranderen of transformeren. Dit symbool combineert twee tekens, de “Morgenster” die een nieuwe start van de dag kan betekenen, geplaatst in een “wiel”, dat de wisseling van onafhankelijke bewegingen voorstelt.


De onderste heet Tamfo Bebre. Dit symbool heeft twee betekenissen maar de voor mij belangrijkste is het belang of het vermogen om te leren van het verleden.